عناوین و تازه های قفسه بندی فروشگاهی و تجهیزات هایپرمارکت
انتخاب گروه :
ارزيابي توسعه‌محور فروشگاه خرده‌فروشي - قسمت چهارم
۲۸ / ۵ / ۱۳۹۶
درقسمت قبلی درباره اهميت ارزيابي ابعاد مختلف مقوله خرده‌فروشي در فروشگاه‌هايي با اين عنوان و لزوم به روز رساني اطلاعات و مهارت مديران و صاحبان هایپر مارکتها و سوپرمارکتها و سایر فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي در تمام ابعاد مديريتي و اجرايي فروشگاه خود صحبت كرديم.

توانايي‌هايتان براي درآمدزايي را ازريابي كنيد

مفهوم درآمد اين است كه بتوانيد بيش از ميزان مخارج‌تان پول بدست آوريد. از ديد يك حسابدار، كالاهايي كه در فروشگاه و انباري‌تان موجود داريد، دارايي‌هاي شما هستند اما از ديد يك خرده‌فروش، كالاهاي موجودي‌تان فقط هزينه‌هايي هستند كه طي زمان افزايش پيدا نمي‌كنند و فقط وقتي كه فروش روند و به پول نقد تبديل شوند مي‌توانند سودمند باشند.
آيا براي خريد كالا از توليدكننده يا تأمين‌كننده از مدل يا الگوي خاصي استفاده مي‌كنيد تا حساب سود و زيان فروشگاه‌تان را داشته باشيد؟ شما بطور ماهانه بايد محاسبه كنيد كه چند درصد از كل فروش‌تان صرف هزينه‌هاي جانبي مي‌شود (آب، برق، تلفن، اجاره‌بها، بسته‌بندي)، و چند درصد از فروش‌تان صرف خريد كالاهاي جديد مي‌شود. اگر شما از رقم اين درصدها براي فروشگاه‌تان باخبر باشيد، بيش از نيمي از مسير را براي بازگشت سود به كسب و كارتان طي كرده‌ايد.

قفسه فروشگاهی

پرسنل فروشگاه‌تان را ارزيابي كنيد

رفتار و عملكرد پرسنل‌تان چه تأثيري روي فرآيند فروش و اصول اخلاقي در فضاي فروشگاه دارد؟ اغلب يكي از علامت‌هاي مديريت كارآمد، تعديل نيرو و جابجايي بسيار جزئي در پرسنل است. بطور كلي، خرده‌فروش‌هاي موفق و بزرگ، پرسنلي را در اختيار دارند كه مدت‌هاي طولاني برايشان كار كرده‌اند و پاي ثابت فروشگاه هستند و براي بلندمدت روي اين همكاري سرمايه‌گذاري مي‌كنند. اما اين به معناي اين نيست كه مديران و صاحبان فروشگاه بايد به هر قيمت با پرسنل سازگاري كنند، چون اين در بلندمدت دردسرساز است و مديران بايد با پرسنل بدقلق يا مشكل‌ساز قطع همكاري كنند.
اما به راستي چرا نيرويي در ليست تعديلي‌ها قرار مي‌گيرد؟ نمي‌توان گفت كه هميشه پرسنل مقصر هستند. گاهي اين كارفرما (مدير يا صاحب فروشگاه) است كه نمي‌تواند به درستي با پرسنل خودش ارتباط برقرار كند، انتظارات خود را با صراحت با او در ميان بگذارد، قوانين و اصول را به روشني برايش توضيح دهد، يا انگيزه كافي در او ايجاد كند و آموزش‌هاي لازم را در اختيارش قرار دهد.
ساير ابعادي از فروشگاه خرده‌فروشي كه بايد مورد بررسي و ارزيابي قرار بگيرند را در بخش بعدی اين مطلب بخوانيد.

قفسه بندی فروشگاهی

:انتخاب كشور   
صفحه اصلی | درباره شرکت | محصولات | پروژه ها | گالری | شرکای تجاری | تماس با ما
::: تمامی حقوق تصاویر اين وبسايت متعلق به گروه صنعتی مونوشلف ايران ارائه کننده قفسه بندی و تجهیزات فروشگاهی و هایپرمارکت مي باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد :::