عناوین و تازه های قفسه بندی فروشگاهی و تجهیزات هایپرمارکت
انتخاب گروه :
تكنيك‌هاي افزايش فروش در فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي - قسمت اول
۲۵ / ۶ / ۱۳۹۶

تكنيك‌هاي افزايش فروش در فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي


اگر شما در حوزه خرده‌فروشي فعاليت داريد، تجربه اُفت و كاهش فروش در عمر كسب و كارتان پديده‌اي اجتناب‌ناپذير است. دليلش هر اتفاقي مي‌تواند باشد، نيروها و عواملي كه از كنترل شما خارج هستند و كاري از دست‌تان برنمي‌آيد تا مانع‌شان شويد، مثل وقتي كه شهرداري در عمليات عمراني، خيابان مقابل فروشگاه‌تان را زير و رو مي‌كند، يا به دلايل فصلي و مناسبتي، فروش‌تان افت مي‌كند يا اينكه به هر دليلي، پاخور فروشگاه‌تان كم مي‌شود. به هر صورت، اين شتري است كه درب هر فروشگاهي مي‌خوابد. نكاتي كه در ادامه مي‌آيند راهكارهايي هستند كه به شما و پرسنل‌تان كمك مي‌كنند كه در چنين شرايطي، فروش‌تان را بهبود ببخشيد.

جشن و تعطيلاتي ويژه خودتان در نظر بگيريد

بيشتر فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي، فقط تعطيلات ملي و رسمي را جشن مي‌گيرند. اما بايد به اين واقعيت هم توجه داشته باشند كه مردم عاشق جشن گرفتن و مناسبت‌هاي جمعي هستند. مردم از هر اتفاقي كه هيجان‌زده‌ و سرگرم‌شان كند استقبال مي‌كنند. خُب، پس چه دليلي دارد كه دست روي دست بگذاريم تا مناسبت بعدي فرا برسد؟ براي خودتان و مختص فروشگاه‌تان جشنواره و مراسمي برگزار كنيد.
بر اساس كالاهايي كه مي‌فروشيد و اقدامات و خدماتي كه در فروشگاه‌تان ارائه مي‌دهيد، ببينيد كه چه تشكيلات سرگرم‌كننده و متنوعي مي‌توانيد براي مشتريان‌تان تدارك ببينيد كه هم از شما خريد كنند هم بتوانند لحظات هيجان‌انگيزي را با شما تجربه كنند يا حتي از طريق قرعه‌كشي در فروشگاه شما، به تعطيلات و سفر تفريحي بروند. براي مثال، فروشگاه كفشي، اقدام به برگزاري روز ملي همبرگر كرده بود. از آنجايي كه كفش با پوست گاو و همبرگر با گوشت گاو تهيه مي‌شود، به بهانه‌ي اين ارتباط، مراسمي ترتيب داده بود تا مردم هم كفش بخرند، هم همبرگر بخورند و هم دقايقي خوش بگذرانند.

روي تبليغات، سرمايه‌گذاري بيشتري انجام دهيد

درست هنگامي كه فكر مي‌كنيد بايد از سر و ته هزينه‌هاي بازاريابي بزنيد و صرفه‌جويي كنيد، احتمالاً بسيار هم ضروري است كه روي تبليغات‌تان وقت و سرمايه بيشتري صرف كنيد. كار عاقلانه اين است كه در مدت زماني كه فروش پايين است، تلاش‌تان را براي بازاريابي بيشتر كنيد، چرا كه رقابت در اين دوران بيشتر است و پول كمتري در فروشگاه‌ها خرج مي‌شود و شما بايد بتوانيد اين اندك پول‌هايي را كه در بازار جريان دارد مال خود كنيد. براي اين كار مي‌توانيد روي آگهي‌هاي روزنامه‌، مجله‌ها، جرايد تخصصي، و ساير ابزارهاي بازاريابي و تبليغات كار كنيد.
يكي از بهترين راه‌ها براي تبليغات و بازاريابي، استفاده از آگهي‌هاي تكميلي در روزنامه‌هاست. برخي روزنامه‌ها پس از دريافت آگهي‌ها، چند جاي خالي در صفحات خود دارند كه با قيمت‌هاي بسيار مناسب در اختيار كسب و كارهاي متقاضي قرار مي‌دهند. تنها كاري كه بايد انجام دهيد اين است كه براي برند كردن خودتان آگهي دهيد (آگهي برندينگ تنظيم كنيد) و در اختيار روزنامه‌اي كه بتواند آن را به صلاحديد خود و در چهارجوب مقررات درج و منتشر كند قرار دهيد.
براي مثال، ما در آگهي خود كه براي فروشگاه كفش خود در روزنامه درج كرديم، اين پيام را تيتر آگهي‌مان قرار داديم: ”پاي‌تان درد مي‌كند؟ راه‌‌حلش پيش ماست!“ همين تيتر باعث شد كه پس از مدتي با هجوم چشمگيري از مشتريان در فروشگاه‌مان روبرو شويم. راز اين موفقيت اين بود كه آگهي ما نه تنها يك پيام انگيزشي بود بلكه ما را به عنوان يك برند معرفي مي‌كرد كه مي‌توانست پادرد مشتريان را برطرف كند.
ساير نكات را در رابطه با افزايش فروش در فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي را در قسمت دوم اين مطلب بخوانيد.

قفسه فروشگاهی


:انتخاب كشور   
صفحه اصلی | درباره شرکت | محصولات | پروژه ها | گالری | شرکای تجاری | تماس با ما
::: تمامی حقوق تصاویر اين وبسايت متعلق به گروه صنعتی مونوشلف ايران ارائه کننده قفسه بندی و تجهیزات فروشگاهی و هایپرمارکت مي باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد :::