عناوین و تازه های قفسه بندی فروشگاهی و تجهیزات هایپرمارکت
انتخاب گروه :
تكنيك‌هاي افزايش فروش در فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي - قسمت سوم
۱ / ۷ / ۱۳۹۶

تكنيك‌هاي افزايش فروش در فروشگاه‌هاي خرده‌فروشي


در دو بخش پیشین این مطلب ، به اهميت توجه به برخي نكات كليدي در شرايطي كه فروش درفروشگاه های خرده فروشی با ركود روبرو مي‌شود پرداختيم و به مواردي از آن اشاره كرديم. در قسمت سوم و آخر، يعني مطلب حاضر، به ساير نكات و تكنيك‌هايي خواهيم پرداخت كه به خرده‌فروش‌ها كمك مي‌كنند حتي در شرايط حساس نيز بتوانند مشتريان خود را داشته و سودآوري داشته باشند.

با مشتريان ارتباط برقرار كنيد


يكي از نكات كليدي براي برخورداري از مشتريان ثابت و فروش بالا، ارائه خدمات برتر به آنهاست. براي اينكه بتوانيد سرويس بهتري به مشتريان خود ارائه كنيد بايد به اظهارات آنها گوش كنيد تا بتوانيد نيازها و خواسته‌هايشان را متوجه شويد. در مرحله بعد، درباره كالاهايي كه مي‌توانند نياز آنها را به شكل مطلوب برطرف كنند توضيح كامل ارائه كنيد تا او بداند بابت چه كالايي دارد پول مي‌پردازد. به مشتري نشان دهيد كه به نيازها و سليقه‌ي او اهميت مي‌دهيد. با مشتريان از طريق ايميل و شبكه‌هاي اجتماعي در ارتباط باشيد. توجه داشته باشيد كه مشتريان فقط در جستجوي كالاي خوب براي رفع نيازشان نيستند، بلكه تمايل دارند تجربه‌ي خوبي از خريد در فروشگاه شما داشته باشند.


حضور اجتماعي داشته باشيد


راحت‌ترين و كم‌هزينه‌ترين راه براي ارتباط با مشتري و تبليغات و اطلاع‌رساني، استفاده از شبكه‌هاي اجتماعي است. حضور شما در اين شبكه‌ها، پيام‌هاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني‌ها و ارائه‌ي مطالب جذاب براي مشتريان، بايد همواره روال مستمر و هميشگي داشته باشد. وقتي بطور موقت در كانال خود و گروه مشتريان‌تان فعال باشيد و سپس براي مدتي سكوت كنيد و فعال نباشيد، مشتريان اين حس را خواهند داشت كه شما فقط در مواقعي كه فروش پايين است و داريد به اصطلاح از جيب مي‌خوريد به آنها نياز داريد و در مواقع ديگر سراغي از آنها نمي‌گيريد. اين حس منفي، روي خريد آنها و حس اعتماد به شما تأثير منفي خواهد گذاشت. در شبكه‌هاي اجتماعي، جايگاه فروشگاه خود را به عنوان فضايي مطلوب براي خريد و لحظات خوب تثبيت كنيد.

مراقب پول‌هايتان باشيد


اين نكته شايد بيش از اندازه ساده و آشنا به نظر برسد اما ما به عنوان فعالان حوزه خرده‌فروشي، گاهي آنقدر درگير مسائل حاشيه‌اي و جزئيات كم‌اهميت مي‌شويم كه اختيار حساب و كتاب پول‌هايمان از دست‌مان خارج مي‌شود. براي هر اقدامي كه انجام مي‌دهيد بودجه‌اي را تعيين كنيد و حساب هر هزار تومان از هزينه‌هايي كه مي‌كنيد را داشته باشيد و ثبت كنيد تا بتوانيد در بلندمدت، روي هزينه‌هايتان كنترل داشته باشيد، گردش مالي در فروشگاه‌تان را مديريت كنيد و ورود و خروج كالا از فروشگاه و موجودي انبارتان را زير نظر داشته باشيد.

فروشگاه را با هدف فروش طراحي كنيد

در فرآيندهاي فروش‌تان، از تكنيك‌هاي فروش مكمل (قرار دادن كالاهايي كه به همراه هم استفاده مي‌شوند، يا مكمل همديگر هستند، يا به هر دليل به هم مرتبط هستند و مي‌توان آنها را با هم خريداري كرد) يا تكنيك فروش آني (چينش كالاها به گونه‌اي كه مشتري خود را ملزم به خريد كالاهايي بداند كه از قبل براي خريد آنها برنامه و تصميمي نداشته است) نيز استفاده كنيد و از مزاياي سودآور اين تكنيك‌ها بهره‌مند شويد. براي جذب مشتريان بيشتر، از نورپردازي‌هاي جذاب و رنگارنگ استفاده كنيد و تصاوير و صفحات نمايشگر خلاقانه بكار ببريد.
براي معرفي كالاهايتان و همچنين جلب توجه و سرگرم كردن مشتريان‌تان، از مانيتورها و تصاوير جذاب استفاده كنيد. براي فروش‌هاي فوق‌العاده‌تان و اطلاع‌رساني در اين رابطه نيز مي‌توانيد از اين ابزار استفاده كنيد. در طراحي فروشگاه‌تان، سعي كنيد تمام حس‌هاي مشتريان را درگير كنيد و آنها را به دام بيندازيد. فراموش نكنيد كه يك فروشگاه پرانرژي و پرهياهو، خيلي بيشتر از يك فروشگاه كم‌نور و سوت و كور مي‌تواند از حضور مشتريان بيشتر بهره‌مند شود.

:انتخاب كشور   
صفحه اصلی | درباره شرکت | محصولات | پروژه ها | گالری | شرکای تجاری | تماس با ما
::: تمامی حقوق تصاویر اين وبسايت متعلق به گروه صنعتی مونوشلف ايران ارائه کننده قفسه بندی و تجهیزات فروشگاهی و هایپرمارکت مي باشد و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد :::