Contact Monoshelf
۰۹۱۲-۳۴۰۶۳۶۰ ۰۹۱۲-۰۶۰۶۳۳۴ info@monoshelf.com
Contact Us تماس بگیرید Whatsapp واتس اپ

به گزارش مرکز مشاوره ای و اجراییِ فناوری گالریا، که یکی از سرشناس ترین ارائه دهندگان خدمات مشاوره ای و اجرایی در زمینهء سازماندهی و بهینه سازی فروشگاه های خرده فروشی است، طی تحقیقاتی که در کل ایالات متحده در سال ۲۰۱۱ انجام داد به این نتیجه رسید که حدود ۷۰ درصد از بزرگسالان، چنانچه در فروشگاه با قفسه های خالی از کالا یا با کالای کم مواجه شوند، از ادامهء خرید خودداری می کنند.

در این تحقیق که بر روی ۱۰۲۱ فرد بزرگسال انجام شد مشخص شد که خانم ها بیش از آقایان هنگام رویارویی با قفسه فروشگاهی خالی یا کم کالای فروشگاه، از خرید منصرف می شوند (۷۳ به ۶۲ درصد). مدیر این گروه تحقیقاتی می گوید: «با نزدیک شدن به تعطیلات یا فصولی که خرید مردم افزایش می یابد، فروشگاه های خرده فروشی و هایپرمارکت ها باید قفسه هایشان را با کالاهای مختلف انباشته کنند در غیر این صورت هزینهء سنگینی را متحمل خواهند شد. خالی یا کم کالا بودن قفسه ها، فقط منجر به کاهش مشتری های یک قلم کالا (که دچار کمبودِ موجودی است) نمی شود، بلکه ممکن است فروشگاه، مشتری های کل کالاهایش را از دست بدهد. مشتری هایی که با چنین کمبودهایی در کالاهای عرضه شده مواجه می شوند ممکن است دیگر به این فروشگاه مراجعه نکنند. و این یعنی از دست رفتنِ همیشگیِ ارزش سبد مشتریان.»

از دیگر یافته های این تحقیق می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– بیش از ۶۸ درصد از بزرگسالان، در صورت مواجه شدن با قفسه های خالی، برای همیشه از خرید از آن فروشگاه خودداری می کنند.

– حدود دو سوم از مشتریان بزرگسال به دلایل زیر ممکن است از مراجعه به فروشگاه خاصی اجتناب کنند:

صف های طولانیِ صندوق فروشگاه (۶۴ درصد)

وقتی کالاهای مورد نیاز یا مورد علاقه در فروشگاه موجود نباشند (۶۳ درصد)

مشکل و دردسر برای پیدا کردن کالاهای مورد نیاز یا دلخواه (۶۲ درصد)

از آنجایی که بر اساس آمار، جذب یک مشتری جدید ۵ برابرِ حفظِ یک مشتریِ فعلی هزینه در بر دارد بنابراین با توجه به اینکه مشتری ها امروزه حواس شان بیش از گذشته به هزینه هایشان هست، فروشگاه های خرده فروشی باید تلاش کنند در زمان و مکان مناسب، کالایی مناسب را به مشتری هایشان عرضه کنند تا بتوانند رضایت آنها را جلب کنند و آنها را بار دیگر در فروشگاه خود ببینند.

مقدمه ای بر نقش مدیریت قفسه های فروشگاه بر رشد فروش علمی به نامِ «چیدمان قفسه های فروشگاهی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *