Contact Monoshelf
۰۹۱۲-۳۴۰۶۳۶۰ ۰۹۱۲-۰۶۰۶۳۳۴ info@monoshelf.com
Contact Us تماس بگیرید Whatsapp واتس اپ

وقتی نوع و شکل ویترین ها و قفسه های سوپرمارکت یا هایپرمارکت خود را تعیین کردید، نوبت به تعیین ابعاد قفسه بندی فروشگاه خرده فروشی می رسد و اینکه مشخص کنید که آیا این تجهیزات و سازه ها، با فضایی که به فروشگاه تان اختصاص داده اید هماهنگ هستند یا خیر.

برای اینکه بطور صحیح و اصولی این سنجش را انجام دهید بایستی درباره چیدمان و آرایش قرارگیری تجهیزات و سازه ها و همچنین فهرست اقلام و کالاهایی که برای عرضه و فروش به نمایش خواهید گذاشت ارزیابی بسیار دقیق و مفصلی به عمل آورید.
با در اختیار داشتن وضعیت چیدمان قفسه فروشگاهی و ویترین فروشگاهی و تعداد اقلام مورد فروش، کاری که باید انجام دهید، اندازه گیری ابعاد قفسه بندی فروشگاه می باشد:

– تعیین عرض (پهنای) کلی فضای قفسه بندی:

برای تعیین ابعاد قفسه بندی فروشگاه، ابتدا باید عرض کلی فضای قفسه بندی مشخص گردد. این عرض مربوط است به فاصله ی پهلو به پهلوی محلی که برای نگهداری و عرضه ی کالاهایتان در نظر گرفته اید.

– تعیین عرض (پهنای) تک تک یونیت های قفسه ی مورد نیاز:

این ابعاد قفسه بندی فروشگاه مربوط است به فاصله ی چپ تا راست هر یک از یونیت های قفسه ای که قرار است در فضای در نظر گرفته شده در کنار یکدیگر قرار بگیرند. و بایستی بر اساس عرض کلی فضایی که برای آنها در نظر گرفته اید، بر اساس علایق خودتان و همچنین بر اساس عرض (پهنای) کالاهایی که داخل هر یک از این یونیت های قفسه ای واقع خواهند شد تعیین شوند.

– تعیین عمق قفسه ها:

این ابعاد قفسه بندی فروشگاه مربوط است به فاصله ی قسمت جلوی قفسه های تا قسمت انتهایی آنها که در مورد هر یک از یونیت های قفسه ای بر اساس فضای تخصیص یافته و اندازه و تعداد کالاهایی که بایستی در قفسه ها قرار بگیرند تعیین می شود.

– تعیین ارتفاع قفسه ها:

این ابعاد قفسه بندی فروشگاه بر اساس ارتفاع سقف فروشگاه و ارتفاع هر یک از یونیت های قفسه ای (یعنی فاصله ی بین سطوح قفسه ها یا فاصله ی بین کف هر قفسه و سقف قفسه) تعیین می شوند. فراموش نکنید که هنگام تعیین ارتفاع هر یونیت قفسه ای، ارتفاع کالاهایی را که قرار است در هر یک از این یونیت های قفسه ای واقع شوند را اندازه گیری کنید و در نظر بگیرید. البته شایان ذکر است که ارتفاع قفسه فلزی مونوشلف، قابل تغییر می باشد و به راحتی می توانید در مغازه و حتی در حضور مشتریان طبقات را تنظیم و به ارتفاع دلخواه در آورید.

– نکات مهم برای تعیین ابعاد قفسه فروشگاه:

هنگام ارزیابی و تعیین ابعاد قفسه بندی فروشگاه و ارتفاع قفسه های سوپرمارکت یا هایپرمارکت، قد و سن و سال مشتریان خود را نیز در نظر بگیرید. برای ملاحظه حال مشتریان کم سن و سال خود، کالاها را در ارتفاع خیلی بالا قرار ندهید. هم چنین کالاهایی مثل شکلات و اسباب بازی را که کودکان طرفدار و مشتری شان هستند، در قفسه های پایین تر قرار دهید. در مقاله “چیدمان قفسه فروشگاهی“، در مورد معیارهای چیدمان محصولات در قفسه های فروشگاهی بطور کامل صحبت کرده ایم.

اسرار قفسه‌های فروشگاهی کارکرد قفسه ها در فروشگاه خرده فروشی را چگونه بهبود دهیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *