Contact Monoshelf
۰۹۱۲-۳۴۰۶۳۶۰ ۰۹۱۲-۰۶۰۶۳۳۴ info@monoshelf.com
Contact Us تماس بگیرید Whatsapp واتس اپ

تاثیر قفسه بندی بر فروش همواره مشخص است. دپارتمان قفسه بندی مونوشلف همواره به این نکته تاکید دارند که دو سوم اقلامی که یک مشتری در یک فروشگاه می خرد، اقلامی هستند که در هنگام ورود به فروشگاه مشتری قصد خرید آنها را نداشته و تنها دلیل این اتفاق چیدمان و محل قرار گیری قفسه ها است. هر ردیف از قفسه ها به دلیل خاصی جای نمایی شده, از گل های خوشبو در ورودی فروشگاه گرفته تا شکلات های جذاب در جوار صندوق. چگونگی چیدمان و محل قرار گیری قفسه ها در سوپر مارکت شما واقعا بر حس مشتری در فروشگاه و نهایتا میزان خرید آنها تاثیر مستقیم دارد.

خرید مواد غذایی یک نیاز برای هر کسی است و تنها هدف یک فروشگاه آسان سازی این امر برای یک مشتری است. تاثیر قفسه بندی بر فروش آن جایی اهمیت پیدا می کند که بدانید هیچکس علاقه ای به گشتن به دنبال یک جنس خاص در یک فروشگاه ندارد, بلکه همه مشتریان انتظار دارند که چیدمان قفسه ها، قفسه بندی و چیدمان فروشگاه به گونه ای باشد که یک مسیر مشخص بین اقلام برای آنها تعریف شده باشد و آنها به راحتی به دنبال کردن مسیر تعریف شده به همه نیاز های خود دسترسی پیدا کنند. برای بهبود وضع چیدمان فروشگاه راه هایی وجود دارد که حس بهتری برای مشتریان در فروشگاه ایجاد میکند.

راه حل های چیدمان قفسه ها :

از راه های موجود میتوان به چند نکته کوچک اشاره کرد. چرا که این یک بحث گسترده و حرفه ای است که باید توسط متخصصین با توجه به فضا و منطقه فروشگاه شخصی سازی شود. تقریبا همه افراد به تمیزی، نظم و ترتیب محصولات چیده شده در قفسه ها و در دسترس بودن کالاهای مورد نیازشان حساس هستند. فروشگاهی که بتواند نیاز آن ها را براورده کند، آن ها را از یک رهگذر یا مشتری معمولی به مشتریان ثابت تبدیل می کند. تجربه نشان داده است میزان فروش محصولاتی که در دسترس هستند، 3 برابربیشتر از فروش محصولاتی است که در معرض دید مشتری قرار ندارند. زیرا اکثر مشتریان دوست دارند کالاها را لمس کرده و با یکدیگر مقایسه کنند سپس اقدام به خرید نمایند.

برای مثال اگر قفسه میوه و سبزیجات تازه را در ورودی فروشگاه جا نمایی کنیم, به مشتری این حس را میدهد که هر چیزی که در این فروشگاه فروخته میشود تازه است. نان تازه بخشی است که دقیقا بعد از میوه و سبزیجات قرار میگیرد تا مشتری با حس کردن بو های خوب و دیدن دسر های خوشمزه احساس گرسنگی کند و این دقیقا همان چیزی است که فروش را به حد چشم گیری افزایش میدهد.

قرار دادن کالاهای مکمل نزدیک یکدیگر، باعث می شود مشتری هنگام خرید یکی از کالاها نسبت به مکمل آن نیز احساس نیاز کند. چیدن تنقلاتی مثل آبنبات های رنگی، آدامس، بسته های چیپس یا محصولات کوچک با قیمت نسبتا پایین، مانند کالاهای تزئینی در نزدیکی صندوق، آن ها را در معرض دید مشتری قرار داده و درصد فروش آن ها را بالاتر می برد. زیرا مشتریانی که در صف صندوق ایستاده اند، با دیدن این محصولات، در مورد خرید آن ها به صورت آنی و لحظه ای تصمیم می گیرند. بنابراین همان طور که می بینید، تاثیر قفسه بندی بر فروش بسیار زیاد است.

اگر به دنبال افزایش فروش خود در یک فروشگاه هستید به طراحی دوباره قفسه ها توجه کنید و از مشاورین حرفه ای قفسه مونوشلف در این امر کمک بگیرید چرا که یک چیدمان قفسه و قفسه بندی مناسب راه فروش بیشتر است.

فروشگاهی برای تمام سلیقه ها نحوه چیدمان قفسه های فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *