Contact Monoshelf
۰۹۱۲-۳۴۰۶۳۶۰ ۰۹۱۲-۰۶۰۶۳۳۴ info@monoshelf.com
Contact Us تماس بگیرید Whatsapp واتس اپ

در زندگی پر هیاهوی امروز ، برای انجام لیست کارهای روزمره نیاز به زمانبندی دقیق داریم.

در تعریف این زمانبندی ها قطعاً بخشی از آن به خرید مایحتاج روزانه اختصاص می یابد ، جایی که باید با انتخاب یک فروشگاه ، کلیه نیازهای خود را تامین نمائیم. پس به همین دلیل انتظارات از یک فروشگاه به منظور یک خرید کامل بسیار بالاست.

در این میان یک نکته مارا به خواسته های مشتری می رساند: فروشگاه ما چه میزان از نیازها را در بر میگیرد؟

شاید اگر به این موضوع عمیق تر بیاندیشیم درمی یابیم که بخش وسیعی از نیاز مشتریان در اکثر فروشگاه ها یکسان است. اقلامی با برندهای معروف که سالیان طولانی مخاطبان خود را پیدا کرده و مشتریان در فروشگاه آن را جستجو و در یک چشم بر هم زدن در سبد خرید خود میگذارند.

نکته مورد بحث ما بخش دیگری از فروشگاه است ، جایی که عمدتاً نیاز به اعتماد سازی و توجه به خواسته مخاطب دارد. در اکثر فروشگاه هایی که امروز در اطراف خود میبینیم خرید از 2 بخش (سکشن) پروتئین و میوه و سبزیجات به صورت عام اتفاق نمی افتد و با اطمینان میتوان گفت علت اصلی این موضوع عدم توجه به سلیقه ، ذائقه و بودجه مد نظر مشتری است.

یکی از بخش های اصلی در فروشگاه های بزرگ مانند هایپرمارکت ها، بخش میوه و سبزیجات است. این بخش نیاز به توجه ویژه ای دارد تا بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کرده و خرید را برای مشتریان لذت بخش کند. فضایی جداگانه و مخصوص را به بخش میوه و سبزیجات اختصاص دهید. معمولا این بخش را در ابتدای فروشگاه و نزدیک به درب ورودی در نظر می گیرند. دلیل این کار این است که مشتریان هنگام ورود به فروشگاه حس تازگی و شادابی را از آن بگیرند و اشتیاقشان به خرید کردن بیشتر شود.

در زیر تصویر سکشن و قفسه میوه وسبزیجات در یک فروشگاه در تورنتو کانادا را مشاهده میکنید.

با بررسی این تصویر در می یابیم که علاوه بر رعایت استاندرد ارائه کالا که در مبحث قبل به آن پرداختیم یک اصل مهم دیگر مورد توجه قرارگرفته و آن دسته بندی محصولات بر مبنای ذائقه ، سلیقه و بودجه مشتریان است.

یک فروشگاه موفق باید برای هر طیف از مخاطب و بسته به نیاز او تامین کالا نماید تا علاوه بر پوشش نیاز ها ، افراد را از دسته مشتری به مخاطب همیشگی تبدیل نماید.

میوه ها را با آرایش و نظمی خاص در قفسه ها بچینید. همواره میوه و سبزی های تازه را برای فروش انتخاب کنید. آن ها را بگونه ای بچینید تا از له شدن میوه ها جلوگیری شود. همچنین از چیدن میوه های خراب و له شده در قفسه ها خودداری کنید، چرا که هم باعث نازیبایی محیط می شود و هم این تصور را در ذهن مشتری ایجاد میکند که دیگر محصولات فروشگاه نیز تازه نیستند.

کیفیت کالای ارائه شده ، تمیز بودن آن ، چیدمان درست و تنوع بالا در قیمت و کیفیت ، سیل مخاطبان را به سمت این بخش جذاب از فروشگاه روانه خواهد ساخت.

با تعریف استراتژی درست میتوان از نقطه به نقطه هر فضای تجاری استفاده بهینه نمود.

تصاویر فوق توسط تیم مارکتینگ دینا گروپ تهیه شده است.

انگیزه مشتریان از خرید کردن چیست؟ تاثیر قفسه بندی بر فروش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *