Contact Monoshelf
۰۹۱۲-۳۴۰۶۳۶۰ ۰۹۱۲-۰۶۰۶۳۳۴ info@monoshelf.com
Contact Us تماس بگیرید Whatsapp واتس اپ
نکات مهم طراحی فضاهای خرده فروشی کوچک

تعداد فروشگاه ها به خصوص مغازه های کوچک روز به روز در حال افزایش است. در هر منطقه و محله چندین مغازه و سوپرمارکت کوچک وجود دارد. با توجه به وجود رقابت میان صاحبان خرده فروشی، فروشندگان سعی می کنند تا از ایده های کاربردی برای طراحی داخلی فروشگاه خود ایده بگیرند. طراحی فضای سوپرمارکت کوچک باید به گونه ای باشد تا رهگذران و افرادی که به قصد خرید وارد سوپرمارکت شما می شوند را جذب نماید. اگر محیط سوپرمارکت برای مشتریان جذاب باشد، باعث می شود زمان بیشتری را در آن سپری کرده و از خرید خود لذت ببرند. همچنین مشتریان را به مخاطب دائمی فروشگاه خرده فروشیتان تبدیل می کند. عواملی در طراحی فضای خرده فروشی کوچک موثر هستند که توجه به آن ها می تواند مشتری و سود بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. اگر به عنوان فروشنده و صاحب کسب و کار به باز کردن مغازه یا تغییر و بازسازی دکوراسیون سوپرمارکت کوچک خود فکر می کنید، لازم است این عوامل را بشناسید.

نکات مهم طراحی فضاهای خرده فروشی کوچک

طراحی فضای سوپرمارکت کوچک، به دلیل محدود بودن فضا برای چیدمان محصولات، نیازمند رعایت یک سری نکات جهت استفاده بهینه و حداکثری از تمام فضای فروشگاه است. در ادامه 7 نکته از مهم ترین نکات طراحی فضای خرده فروشی کوچک را برای شما گردآوری کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

۱٫ دیوارها را به شکلی رنگ کنید که به چشم بیایند.

دیوراهای سوپرمارکت کوچک خود را با رنگی که به چشم بیاید، به اصطلاح «جیغ» باشد، تزئین و رنگ آمیزی کنید، تا هم به فروشگاه نُقلی شما جلوه ببخشد و هم آن را بزرگتر نشان دهد. استفاده از کاغذ دیواری های رنگی و همچنین کاغذ دیواری های شکیل میتواند به این دو مزیت زیبایی و بزرگنمایی کمک کند. استفاده درست و به جا از رنگ ها تاثیر زیادی در بهبود طراحی فضای خرده فروشی کوچک شما دارد. توجه کنید که فروشگاه تان را بیش از اندازه با رنگ های در هم و متناقض شلوغ نکنید. این قضیه را بویژه در مورد لوازم درشت مثل مبلمان (میز و صندلی ها) بیشتر رعایت کنید.

۲٫ از پنجره ها و اِفِکت های پنجره گونه استفاده کنید.

در طراحی فروشگاه های خرده فروشی، به ویژه طراحی فضای سوپرمارکت کوچک، استفاده از پنجره های بیشتر یا استفاده از اِفِکت ها و دکورهایی که نمایی از پنجره را به نمایش میگذارند باعث بزرگتر و دلبازتر به نظر رسیدنِ فروشگاه شما می شود. میتوانید با رسم طرح یک پنجره یا آویختن پرده های توری و شفاف در مقابل آینه ها، نمای پنجره را بر روی دیوارهای فروشگاه تان ایجاد کنید.

۳٫ به طور عمودی فکر کنید!

بجای جابجا کردن کالاهای فروشگاه، سعی کنید کالاها را در ارتفاع های مختلف در قفسه ها قرار دهید. تنوع در ارتفاع کالاهای فروشگاه می تواند برای مشتریان جذابیت ایجاد کند. در ضمن، میتوانید آویزهای تزئینی را از سقف تا کف فروشگاه بیاویزید تا هم فضا را بزرگتر جلوه دهید و هم با این کار مشتری را ترغیب کنید که تا رو به بالا (سقف) نگاه کند. این کار باعث می شود که مشتری به طبقات بالاتر قفسه ها نیز نگاه کند.

۴٫ شلوغش نکنید!

با چیدنِ لوازم بیش از اندازه و نامتناسب با فضای فروشگاهتان، فضا را خفه و دست و پاگیر نکنید. با استفاده مناسب از انواع قفسه های فروشگاهی مثل قفسه میوه و سبزیجات، قفسه نان، قفسه فلزی و … و چیدن منظم محصولات در آن ها به فضای فروشگاه خود نظم ببخشید.

۵٫ قفسه زدن تنها راه حل نیست!

همیشه مجبور نیستید که تمام دیوارهای فروشگاه تان را با قفسه فروشگاهی سازمان دهی کنید. برخی نیز تنها کاری که میکنند این است که میزها و باکس های چوبی و شیشه ای بزرگی را روی کف فروشگاه می چینند و همه چیز را در داخل آنها عرضه میکنند.راه دیگر این است که تابلوهای نقاشی قدیمی یا پارچه های نقاشی شده بلند را از یک سرِ فروشگاه تا سرِ دیگر بکشید و کالاهایتان (لوازم تزئیناتی و …) را از آنها بیاویزید و با این تغییر در دکور فروشگاه، جذابیت بیشتری خلق کنید.

۶٫ از قفسه های کتابخانه ایِ جلوباز استفاده کنید.

تقسیم بندیِ فضای محدود فروشگاهی، دردسر بزرگی است. وقتی از قفسه های نصب شونده روی دیوار استفاده میکنید، انعطاف چندانی نمیتوانید به محل و حالت آنها بدهید. اما با استفاده از قفسه ها و بوفه های کتابخانه ای جلوباز میتوانید هم فضا را به دلخواه تقسیم بندی کنید، و هم هرگاه مایل بودید محل آنها و کالاهای درون آنها را بدون ایجاد محدودیت فضایی تغییر دهید.

۷٫ از نورپردازی قوی استفاده کنید.

در فضاهای کوچک، نور کافی نقش حیاتی در جلب مشتری دارد. بخصوص در گوشه ها و پشت قفسه ها و یخچال ها که ممکن است نور کافی به آنها نرسد، باعث می شود که این نقاط فروشگاه عملاً از دید مشتری دور بمانند. بنابراین گوشه های فضای فروشگاه تان را با نور بیشتر روشن کنید. استفاده از چراغ های تصویردار و تزئینی (در صورتی که نور کافی داشته باشند) در جذب مشتری معجزه میکنند.

با استفاده از این نکات و رعایت آن ها در طراحی فضای خرده فروشی کوچک، می توانید سود خود را افزایش داده و از رقیبان خود پیشی بگیرید.

جایگاه چرخ های خرید فروشگاهی در طراحی سوپرمارکت ها و افزایش فروش فناوری شلف باکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *