Contact Monoshelf
۰۹۱۲-۳۴۰۶۳۶۰ ۰۹۱۲-۰۶۰۶۳۳۴ info@monoshelf.com
Contact Us تماس بگیرید Whatsapp واتس اپ

چرا مشتریان خرید می کنند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید مردم به چه دلایلی تمایل به خرید کردن دارند؟ آیا انگیزه مشتریان از خرید کردن را می شناسید؟ برای موفقیت در کسب و کارتان و رسیدن به سود بیشتر نیاز دارید عواملی را که باعث ایجاد میل و رغبت و انگیزه در افراد می شود تا کالای شما را خریداری نمایند، بشناسید. چند نمونه از انگیزه مشتریان برای خرید را برای شما گرد آوری کرده ایم.

1.زیبایی و سلامت و تاثیر آن در انگیزه مشتریان از خرید

امروزه اکثر مردم نسبت به سلامت و زیبایی خود حساس هستند و اهمیت ویژه ای به این قضیه می دهند. با پیشرفت علم، اطلاعات مردم درباره محصولاتی که برای سلامتی آن ها مفید است افزایش یافته است. بنابراین محصولات زیبایی مانند لوازم آرایش، مراقبت پوست و مو و همچنین محصولات زیبایی اندام، مانند مواد خوراکی رژیمی طرفداران زیادی دارند. بنابراین فروش این محصولات می تواند سود زیادی برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین قسمتی از فروشگاه را به فروش این محصولات اختصاص دهید. می توانید از قفسه لوازم آرایشی برای چیدمان بهتر این محصولات استفاده کنید.

2.ترس و تاثیر آن در انگیزه مشتریان از خرید

یکی از عوامل اصلی که باعث ایجاد انگیزه برای خرید کردن در مشتریان می شود، ترس است. به طور مثال مشتریان به دلیل ترسی که از حشرات دارند، اسپری های حشره کش می خرند. همچنین ترس از آینده یکی از این عوامل است. ترس از تمام شدن مواد غذایی و گرسنه ماندن دلیل آن است که مشتریان به فروشگاه ها رفته و مایحتاج خود را برای چند روز یا چند هفته آینده تهیه کنند.

3.قیمت محصولات و تاثیر آن در انگیزه مشتریان از خرید

یکی از عواملی که تاثیر زیادی در ایجاد انگیزه و میزان فروش یک محصول دارد، قیمت آن محصول است. اکثر مشتریان تمایل دارند کالاهایی را بخرند که قیمت مناسب تری دارند. به عنوان یک فروشنده موفق باید همواره به این نکته توجه داشته باشید و بدانید که قیمت یک کالا می تواند مشتریان را جذب کند. قیمت پایین و مناسب یک محصول می تواند مشتریانی که قصد خرید آن کالا را نداشتند، تشویق به خرید محصول کند. به نیاز مشتریان توجه کنید. در صورتی که مشاهده کردید خریداران دنبال کالایی خاص هستند ولی تمایلی به پرداخت هزینه زیاد برای خرید آن ندارند، می توانید محصولاتی مشابه با قیمت مناسب تر را به آن ها پیشنهاد دهید تا هم شما به فروش که هدف اصلیتان است برسید و هم نیاز مشتریان را برطرف کرده باشید. چیدن محصولات به صورت دسته بندی در قفسه فلزی به مشتریان کمک می کند تا محصول مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند.

4.کیفیت محصولات و تاثیر آن در انگیزه مشتریان از خرید

یکی از مواردی که باعث افزایش یا کاهش انگیزه مشتریان از خرید کردن می شود، کیفیت محصولات است. برخی از مشتریان بدون توجه به قیمت، به دنبال کالاهایی با کیفیت بالا هستند. آن ها ترجیح می دهند به جای خرید محصولی ارزان ولی بی کیفیت یا با کیفیت پایین، مبلغ بیشتری را برای خرید کالایی با کیفیت بسیار بالا بپردازند. دلیل آن ها برای این کار آن است که یک بار مبلغ کالا را بپردازند و از آن به مدت طولانی استفاده کنند تا آن که مجبور باشند همان محصول را با کیفیت و قیمت پایین تری چند بار بخرند. در برخورد با چنین مشتریانی، آن دسنه از محصولاتتان را که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند ولی به دلیل داشتن قیمت بالا میزان فروش آن ها کمتر است را به آن ها معرفی کنید. رعایت این نکته نیازمند طراحی داخلی فروشگاه به صورت هوشمندانه و چیدمان قفسه فروشگاهی به بهترین نحو است.

چه خطاهایی در طراحی سوپرمارکت وجود دارد ؟ فروشگاهی برای تمام سلیقه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *