Contact Monoshelf
۰۹۱۲-۳۴۰۶۳۶۰ ۰۹۱۲-۰۶۰۶۳۳۴ info@monoshelf.com
Contact Us تماس بگیرید Whatsapp واتس اپ

برای راه اندازی یک فروشگاه سودآور، فروشگاه های مواد غذایی با چالش های زیادی روبرو هستند. یکی از این چالش ها هدر رفتن مواد غذایی است. این امر تاثیری منفی بر کسب و کار و همچنین بر محیط زیست دارد. فروشگاه های مواد غذایی در برابر هدر رفتن مواد غذایی به عنوان بخشی از تجارتشان مسئول هستند. مصرف کنندگان نسبت به هدر رفتن مواد غذایی نسبت به فروشندگان مسئولیت پذیرتر هستند. فروشگاه های مواد غذایی فکر می کنند هدر رفتن مواد غذایی بخشی از شغلشان است و نمی توانند آن را کنترل کنند. اما این فروشگاه ها می توانند ضایعات را کاهش دهند، در هزینه صرفه جویی کنند و برای محیط زیست مفید واقع شوند. فروشندگان با به کارگیری راهکارهایی و داشتن استراتژی می توانند با ایجاد ضایعات مقابله کرده و اعتماد مشتریان را جلب کنند.

پیشگیری از هدر رفتن مواد غذایی

اولین راه جلوگیری از اسراف مواد غذایی، پیش گیری از خراب شدن آن ها است. فروشگاه های مواد غذایی معمولا مواد غذایی را به صورت هرم به نمایش می گذارند زیرا این امکان را فراهم می آورد تا محصولات به بهترین شکل نمایش داده شوند. اما چیدن محصولات در قفسه فلزی به این روش می تواند ضایعات را افزایش دهد. غذاهایی که در پایین هرم وجود دارند ممکن است به فروش نرفته و فاسد شوند و فقط محصولاتی که در قسمت بالا قرار دارند به فروش برسند. در قسمت میوه و سبزیجات قرار دادن میوه هایی که دارای لک هستند در قفسه های پایین، فروش آن ها دشوار خواهد بود و در پایان روز فروشندگان چاره ای جز بیرون ریختن آن میوه ها ندارند.

اغلب فروشندگان فکر می کنند با پر بودن قفسه ها میزان فروش افزایش می یابد. اما پر کردن بیش از اندازه قفسه ها کمکی به آن ها نخواهد کرد. قفسه های میوه و سبزیجات و یخچال گوشت نباید بیش از حد پر شوند. خالی بودن قفسه ها نیز احساس خوبی را به مشتریان القا نمی کند. قفسه ها را به خوبی و با اصول چیدمان کالا پر کنید و اینن نکته را به یاد داشته باشید که محصولات را در قفسه ها جابجا کنید و محصولات طبقات پایین را قبل از آن که مانده و خراب شوند با کالاهای طبقه بالا جابجا کنید تا آن ها نیز فروخته شوند. اگر به نحوه قفسه بندی و تاثیر قفسه بندی بر فروش دقت کنید می توانید از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنید.

ارائه تخفیف

محصولات غذایی تازه نیز ممکن است خیلی زود خراب شده و مجبور به دور ریختن آن ها باشید. اما همیشه مجبور به این کار نیستید و می توانید قبل از آن که غیر فابل استفاده شوند آن ها را بفروشید. برای متقاعد کردن مردم به خرید کالاهایی که تازه نیستند اما قابل استفاده هستند، باید تخفیف هایی را به آن ها ارائه دهید. همیشه مشتریانی وجود دارند که به دنبال محصولات تخفیف دار هستند.

به طور مثال ارائه تخفیف های مناسب برای فروش محصولات فصلی قبل از تمام شدن فصل، یک استراتژی مؤثر برای مقابله با هدر رفتن مواد غذایی است.

کاهش ضایعات مواد غذایی با اهدای آن ها

وقتی مواد غذایی را دور می ریزید به کسی کمکی نمی کنید. پیدا کردن راهی برای استفاده از محصولات غذایی همیشه بهتر از بیرون ریختن آن ها است. اهدای این مواد غذایی به خیریه ها هیچ پولی را برای شما به ارمغان نمی آورد اما شما را از این قضیه مطمئن می کند که به جای دور ریختن آن ها می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین با کمک کردن به خیریه ها می توانید در محله و بین مشتریان برای خود اعتبار و شهرت بخرید.

2
چگونه با استفاده از خدمات مشتری فروش را افزایش دهیم؟ چه خطاهایی در طراحی سوپرمارکت وجود دارد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *