Contact Monoshelf
۰۹۱۲-۳۴۰۶۳۶۰ ۰۹۱۲-۰۶۰۶۳۳۴ info@monoshelf.com
Contact Us تماس بگیرید Whatsapp واتس اپ

خدمات مشتری به معنای خدمات ارائه شده قبل از خرید، در حین خرید و پس از آن به مشتریان، کلید طلایی برای موفقیت در هر شغلی به حساب می آید. برندهای بزرگ و معروف با ارائه خدمات بی نظیری به مشتریان خود، در مقایسه با کسب و کارهای کوچک، موفقیت خود و کسب سود بالا را تضمین می کنند. ارائه خدمات خوب به مشتریان به کیفیت محصولات عرضه شده، نوع رفتار شما با مشتری، تسهیلاتی که برای مشتریان در نظر می گیرید و بسیاری از فاکتورهای دیگر بستگی دارد. در این مقاله چند نکته مهم درباره ارائه خدمات مشتری خوب را برای شما آورده ایم.

هدف خود را مشخص کنید

قبل از آن که کار خود را شروع کنید، لازم است به سؤالاتی پاسخ دهید. سؤالاتی از قبیل چگونه نیاز مشتریان را برطرف خواهید کرد؟ مشتریان شما چه کسانی هستند؟ کدام ویژگی شما است که باعث می شود مشتریان شما را از بین رقبایتان انتخاب کنند؟ تخصص شما چیست؟ پاسخ به این سؤالات هدف شما را به طور واضح و روشن مشخص خواهد کرد و به شما در ارائه خدمات مناسب به مشتری کمک خواهد کرد.

نمایش محصول

میزان فروش شما به نحوه نمایش محصولاتتان بستگی دارد. برای ارائه خدمات مشتری خوب باید کالایی با کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهید. نحوه چیدمان قفسه فروشگاهی بسیار مهم است. با چیدمان کالا به شکلی صحیح می توانید توجه مشتریان را جذب کنید و یا ممکن است با چیدمان اشتباه قفسه فروشگاهی مشتریان خود را از دست بدهید. جلب اعتماد مشتری می تواند فروش بالا و افزایش سود را برای شما به همراه داشته باشد.

مردم را از برند خود آگاه کنید

خدمات مشتری پسند فقط با داشتن رفتاری خوب با مشتریان میسر نمی شود، بلکه آشنایی مشتری با برند شما نیز تاثیر زیادی در این امر دارد. برای این کار می توانید از شبکه های اجتماعی کمک گرفته و با ارائه اطلاعات مفید درباره برند خود به مردم آگاهی بدهید.

به کارمندان خود آموزش دهید

کارمندانی که با شما کار می کنند به نوعی نماینده برند شما هستند. برای آن که مشتریان از خدمات شما راضی باشند لازم است به کارمندان خود آموزش دهید تا بتوانند در جهت رشد و ارتقای برند شما به طور کارآمد فعالیت داشته باشند. مطمئن شوید که کارکنانتان به اندازه کافی در مورد محصولات اطلاعات دارند، مؤدب هستند و از مهارت های ارتباطی خوبی برخوردار هستند.

مسئولیت پذیر باشید

برای دستیابی به موفقیت و توسعه کار خود لازم است شما نیز به همراه کارکنانتان تلاش کنید. اگر مرتکب اشتباهی شدید، بهتر است به جای سرزنش کارکنان خود، مسئولیت اشتباهتان را پذیرفته و از مشتری عذرخواهی کنید، مشکل کار خود را جستجو کنید و برای رفع آن تلاش کنید. این امر حس خوبی را به مشتری القا کرده و روشی عالی برای جلب اعتماد مشتری و ارائه خدمات خوب به او خواهد بود.

از مشتریان نظرسنجی کنید

برای آن که ببینید خدمات مشتری که ارائه می دهید مؤثر است یا نه، بازخورد مشتریان را بررسی کنید. می توانید از نظرسنجی در شبکه های اجتماعی استفاده کرده و متوجه شوید نظر مشتریان درباره تجارت، محصولات و خدماتی که ارائه می دهید چیست. برای انجام این کار همچنین می توانید فرم های نظرسنجی را از قبل تهیه کرده و در زمان حضور مشتری در فروشگاه در اختیار او قرار داده و از او بخواهید نظر خود را ازاین طریق به شما انتقال دهند. بازخوردهایی که از مردم دریافت کرده اید را بررسی نمایید. باز خوردهای منفی به شما کمک می کنند تا نقاط ضعف خود را شناخته و با حل آن ها خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید.

چگونه از اسراف مواد غذایی در فروشگاه جلوگیری کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *